Vraag jij bij het maken van een afspraak nog “Wanneer zou het u uitkomen?”. Tijd om dat te heroverwegen!!
Als jij aan je cliënt of klant vraagt wanneer het hem/haar uitkomt om af te spreken, heb je totaal geen regie. Als de cliënt/klant graag afspreekt op een moment dat het jou niet uitkomt, dan zit jij weer te puzzelen om te kijken of je het wel kunt regelen. Schuiven met al gemaakte afspraken; werken op je vrije dag, ik zie het nog veel voorbij komen.
Het is al handiger om je cliënt/klant een kader te geven, zoals: “We kunnen een afspraak plannen op maandag, dinsdag en donderdag. Wanneer komt het u uit?”
Maar als jij graag je agenda strak en efficiënt inplant, dan helpt het je om nog specifieker te zijn, zoals: “Ik heb ruimte voor een afspraak op maandag 3 oktober van 13:00 tot 14:00 uur en op donderdag 6 oktober van 09:00 – 10:00 uur. Welke van deze twee opties komt uit?”